Изберете сайтове и онлайн магазини, които изграждат имидж и продават!
Защо и как е важен добрият уеб дизайн?
Днес почти всеки, който развива бизнес е наясно с необходимостта да има уеб сайт. Всъщност от това дали присъства или не в онлайн пространството, може да зависи оцеляването на даден бизнeс. Но дали е необходимо да инвестирате в атрактивен и добре построен сайт или в нещо по-просто и непретенциозно, което все пак ще Ви позволи да имате своето място онлайн? За нас няма съмнение какъв е отговорът на този въпрос, но ще се постараем да Ви помогнем сами да прецените колко важен е уеб дизайнът за имиджа на Вашия бизнес като набележим някои от важните аспекти на цялостното присъствие и маркетингова стратегия на фирмата, върху които изграждането на всяка една уеб страница неминуемо влияе.
Създава първо впечатление
Уеб сайтът на фирмата Ви е първата среща с Вашия бизнес за голям брой от посетителите му. Впечатлението, което той създава може да е и единствено, ако до момента тези потребители не са имали възможност да се запознаят с услугата или продукта, който предлагате. Дизайн, който потребителите намират за неприятен, може не само да създаде негативна нагласа спрямо бизнеса Ви , но и да накара много от тях да напуснат сайта и да се насочат към конкуренцията.
Влияе на SEO
Съдържанието и начинът, по който то е разпределено в уеб сайта е един от най-важните способи за постигане на добри резултати при оптимизация за онлайн търсачки (SEO). От това зависи как търсачките индексират Вашият сайт и дали останалите компоненти от Вашата стратегия за оптимизация на сайт ще имат резултат. Правилното построяване на съдържанието с оглед на SEO е едно от нещата, които не може да си позволите да объркате.
Част от визията на бранда
Налагането на корпоративна идентичност се постига и поддържа посредством различни визуални елементи, сред които лого, визитни картички, брошури, типография, цветове, фотографии, опаковки и др. Дизайнът на уеб сайта Ви е неделим и особено важен елемент от този процес.
Създава доверие
Уеб сайтът е една от възможностите, които можете да използвате, за да изградите доверие в клиентите си. Чрез онлайн присъствието си имате възможност да изпратите Вашето послание към бъдещите и настоящите си клиенти и да им покажете отношението си към тях. Това впечатление ще се отрази на очакванията им при евентуални бъдещи взаимоотношения.
Дизайнът на уеб сайта Ви е възможност за Вашия бизнес да се открои сред конкуренцията. Имате няколко секунди, за да създадете първо впечатление и да накарате посетителите на сайта Ви да останат.
Кои са елементите на добрия уеб дизайн?
Или какво ще получите, ако доверите за изработката на Вашият уеб сайт на ПРОДИДЖИТЪЛ
Добрият уеб сайт е този, който служи на целите на компанията. Това е сайтът, който помага да формирате или разширите клиентският си кръг, да изградите имиджа си, да достигнете до потенциалните си потребители чрез ефективни методи и стратегии. Такъв е и сайтът, в който си заслужава да вложите ресурси, за да бъдете уверени в тяхната възвръщаемост. За да Ви послужи да достигнете тези цели, всяка уеб страница трябва да бъде част Вашата цялостна онлайн маркетинг стратегия.
Лесен за ориентиране
Дали посетителите на сайта Ви са попаднали там в търсене на конкретна информация или Вие искате да ги насочите към информация, която смятате че ще ги заинтригува или ще създаде доверие към продукта Ви, те трябва да достигнат до нея без усилия, навигирането из сайта трябва да бъде ясно и инстинктивно. Ако накарате аудиторията си да полага прекалено много усилия, за да достигне до това, което търси, много вероятно е потребителите да напуснат сайта Ви и да се насочат към конкурентни такива.
Адаптивен дизайн
Адаптивен дизайн (responsive design) е дизайн, който се адаптира към устройства с различна резолюция на дисплея. С други думи, адаптивен дизайн имат уеб сайтовете, които изглеждат еднакво добре и са еднакво лесни за навигиране както от настолни компютри, така и от мобилни устройства. При условие, че повече от половината онлайн трафик се осъществява през мобилни устройства, това е повече от задължителна характеристика на всеки един уеб сайт. Не на последно място адаптивният дизайн е условие за класиране на Вашата уеб страница в Google.
Лесен за ориентиране
Дали посетителите на сайта Ви са попаднали там в търсене на конкретна информация или Вие искате да ги насочите към информация, която смятате че ще ги заинтригува или ще създаде доверие към продукта Ви, те трябва да достигнат до нея без усилия, навигирането из сайта трябва да бъде ясно и инстинктивно. Ако накарате аудиторията си да полага прекалено много усилия, за да достигне до това, което търси, много вероятно е потребителите да напуснат сайта Ви и да се насочат към конкурентни такива.
Адаптивен дизайн
Адаптивен дизайн (responsive design) е дизайн, който се адаптира към устройства с различна резолюция на дисплея. С други думи, адаптивен дизайн имат уеб сайтовете, който изглеждат еднакво добре и са еднакво лесни за навигиране както от настолни компютри, така и от мобилни устройства. При условие, че повече от половината онлайн трафик се осъществява през мобилни устройства, това е повече от задължителна характеристика на всеки един уеб сайт. Не на последно място адаптивният дизайн е условие за класиране на Вашата уеб страница в Google.
Скорост на зареждане
Скоростта на уеб сайта е неоспоримо условие за постигане на потребителско удовлетворение. Много от посетителите на сайта Ви биха се отказали да чакат, ако зареждането на една уеб страница отнема твърде дълго. Така и най-атрактивният дизайн може да се окаже безполезен, ако потребителите никога не успеят да го видят.
Скоростта на зареждане на уеб страницата играе важна роля и в успеха на всяка стратегия за оптимизация за онлайн търсачки (SEO).
С помощта на Google Pagespeed Insights можете да проверите скоростта на сайта си и да получите съвети за нейното подобряване.
Съгласуваност
Както вече отбелязахме уеб сайтът на фирмата е част от нейната корпоративна идентичност. Като такъв той играе водеща роля в създаването на разпознаваем стил на бранда и трябва да бъде изработен в унисон с всички останали компоненти на Вашата стратегия за налагане на корпоративна идентичност. Съгласуваността в това отношение следва да се спазва и в рамките на самия сайт. Това означава, че всяка страница от него трябва да бъде синхронизирана визуално с останалите и да спазва определените за бранда визуални елементи като цвят, шрифтове, изображения и други. Това не само утвърждава идентичността на бранда, но и помага на потребителите да се ориентират по-добре в съдържанието.
Визуални елементи
Визуалните елементи в уеб страницата трябва да бъдат целенасочено разпределени и балансирани. `` Една снимка може да каже 1000 думи``. Много по-лесно е да се задържи вниманието на потребителите с целенасочено видео, отколкото с дълъг текст. Прекаленото количество снимки и видео на уеб сайта Ви, обаче, могат да имат обратен ефект. Небалансираното разпределение на визуални елементи могат да направят сайта труден за четене и по този начин да отблъснат вместо да привлекат посетителите.
Call-to-action
Call-to-action (CTA) може да бъде преведено като ``подтик към действие``. Това са бутони, които призовават посетителите на уеб сайта Ви да предприемат конкретни действия. Тези бутони са в унисон с дизайна на цялата страница, но изпъкват, така че подтикват почти инстинктивно да се насочите към тях. Целта им е да отведат посетителите към следващата стъпка, да напътстват техните действия и така да ги насочат към реализиране на реално взаимодействие с продукта или услугата Ви.
Атрактивен дизайн
Модерният, добре изглеждащ уеб сайт не само ще накара потребителите да го запомнят и различават сред останалите сайтове в бранша, а с това и Вашият бизнес. Привлекателният дизайн ще накара аудиторията Ви да се задържи по-дълго на Вашата страница. В 3/4 от потребителите ще изгради доверие и позитивна нагласа спрямо фирмата , като очакване за професионализъм в обслужването и качество на продукта или услугата, която предлагате. 59% от потребителите в световен мащаб биха предпочели да разглеждат съдържанието на уеб сайт, който е изграден красиво и интригуващо, пред това на банален и неатрактивно изглеждащ сайт. 38% дори биха напуснали сайт, който не намират за привлекателен.