Close
Type at least 1 character to search
Back to top
Image Alt

Оптимизация на сайтове

SEO(Search Engine Optimisation) опимизация - Оптимизация на уеб страници за онлайн търсачки

SEO оптимизация на сайтове SEO оптимизация на сайтове

90.88% от страниците в интернет са невидими (без SEO оптимизация)

Проучване на над милиард страници в интернет пространството показва, че над 90,88% от страниците са невидими за Гугъл – имат неадекватна или никаква SEO оптимизация. С други думи  – не получават никакъв органичен(естествен) трафик.

Около 4,5 % получават от 1 до 10 посещения в месеца. 3% биват посетени от около 10 до 100 потребителя месечно. 1,24 % се радват на над 100, до 1000 посещения в месеца. И само около 0,30% имат повече 1000 посещения за месец.

Групата, в която ще попадне Вашият уеб сайт, ако не получи адекватна SEO оптимизация на сайт е най-вероятно в първите 90,88%. Страниците, които не могат да бъдат открити на първа страница в Гугъл, получават малък до нулев брой посещения. Тези, които търсачката нарежда след 20 – 30 позиция, не попадат в полезрението на търсещите – остават невидими за тях.

Над 3.5 милиарда търсения се осъществяват всеки ден в световен мащаб. Каквато и да е Вашата дейност, всеки ден някой пред компютъра или мобилното си устройство търси продукти или услуги подобни на Вашите.

В какво се състои процесът на SEO оптимизация на уеб сайт?

Ето част от нещата, които трябва да очаквате от Вашия SEO специалист:

Подбор на ключови думи

Правилният подбор на ключови думи е от решаващо значение. Дори и перфектно изпълнена и издържана стратегия за SEO оптимизация може да се провали, ако са поставени неадекватни и непостижими цели. От друга страна, никой няма полза от успешна оптимизация на сайт за ключови думи, за които няма търсене и няма да доведат до повишаване на трафика към страницата.

Структура

Структурата на съдържанието на уеб страницата трябва да бъде построена в съответствие с препоръките на Google. За да разбере за какво се отнася една страница и коя част от съдържанието ѝ е най-важна за потребителя, търсачката ще прегледа и оцени както съдържанието на сайта Ви, така и начина, по който то е разпределено. Прилагането на основните принципи в това отношение е важна част от SEO оптимизацията и се нарича on-page SEO оптимизация или вътрешна оптимизация на сайт.

Оптимизиране на съдържанието

Съдържанието на уеб сайта е един от най-важните фактори, който влияе върху оптимизацията му. То трябва да отговаря на определени критерии като уникалност (да не е копирано), да се отнася към темата и фразите на SEO оптимизация, да бъде правилно разпределно из страницата и др.

Оптимизиране на изображенията

Търсачките не знаят какво стои зад дадено изображение, освен ако не са зададени адекватни заглавия и мета данни за всяко едно от тях. Не на последно място, снимките на сайта Ви трябва да бъдат с подходящ размер и компресия, за да не допринасят за по-бавното зареждане на страницата - също важен критерии за успешна оптимизация на сайт.

Външни връзки

Основна част от оптимизацията на сайт е изграждането на адекватна мрежа от качествени, реални връзки от външни страници към сайтa, на който се прилага SEO оптимизация. Стабилното присъствие на даден уеб сайт в мрежата, създава доверие у търсачките. Некачествени връзки, от непроверени сайтове или такива със слаб или негативен авторитет, могат сериозно да навредят на опитите Ви да се класирате по-напред в търсачките.

Потребителското изживяване е резултат от качествата на изработка на уеб сайта като приятен дизайн, лесно ориентиране, бързина на зареждане и др. Всички тези фактори могат да накарат потребителите да предпочетат да навигират през сайтовете на Вашите конкуренти, да напускат бързо страницата Ви или да не пожелаят да я посетят отново. Времето прекарано на Вашия сайт е фактор, който Гугъл измерва и отчита. Като допълнение това води до намален трафик към уеб страницата. Това е не само нежелано от собственика на сайта, но и допълнително подава негативни сигнали към търсачките, определяйки дадения сайт като неатрактивен за посетителите.

Анализ на резултите

Своевременният анализ на резултатите от приложените мерки за повишаване на класирането в търсачките и адаптирането на стратегията спрямо тях е ключов за успеха на начинанието. Всеки случай е уникален и изисква индивидуално отношение и гъвкавост.

Настройки

За да комуникира правилно с търсачките един уеб сайт трябва да има правилните настройки, с които да определи дали, кога , как и кои страници да бъдат обхождани.

Уеб сайтовете, които заемат първите 5 резултата от търсене в Гугъл, получават основния дял от трафика.

Колко струва оптимизацията на сайтове?

Всеки един проект е уникален и изисква индивидуален подход. Времето и усилията необходими за постигането на позитивен резултат зависят от редица фактори и няма как да бъдат приблизително предвидени преди да се направи обстоен анализ на структурата на уеб страницата, конкуренцията, ключовите думи и т.н.

Колко време е необходимо за оптимизацията на един сайт?

Времето необходимо за  SEO оптимизация зависи от сложността на подбраните ключови фрази, конкурентни сайтове, ниша и др. Важен фактор е и дали се работи за първи път по оптимизацията на страницата или вече са направени неща, за които не само няма как да знаем със сигурност, а и няма как да сме сигурни какъв ефект имат върху имиджа на страницата пред Гугъл.

Ако сте решили да оптимизирате сайта си, заредете се с поне 6 месеца търпение.

Можете ли да ми гарантирате, че сайтът ми ще остане винаги на първа страница?

Може би се досещате, че такова обещание няма как да бъде дадено сериозно. Борбата за първите места в Гугъл е постоянна. Всеки бизнес би искал да се възползва от ползите, които това носи. Редиците на конкуренцията постоянно се допълват. В динамичната среда, която първата страница на дадено търсене в Гугъл представлява, работата по отстояване на тези позиции е непрекъсната. Един път постигнато, обаче, първенството дава предимства, като по-голям трафик и ранг в Гугъл, които Ви поставят едни гърди по-напред в борбата за първенство в търсачките.

  • On-page и техническа seo оптимизация
  • - -
    /еднократно
    • еднократна такса
    • подбор и проучване на ключови фрази
    • оптимизация на мета данни
    • оптимизация съдържанието на уеб сайта за подбраните ключови фрази
    • оптимизация на текстовете и заглавията на страниците в сайта
    • оптимизиране на скоростта на зареждане на страниците
    • оптимизация мета данни, размер и компресия на изображенията
    • оптимизиране на URL адреси на страниците
    • изграждане на вътрешни връзки
    • настройки на сайта за комуникация с търсачки
    • проверка на мобилна версия
    • поверка на индексирани страници и отстраняване на грешки
    • проверка за наличие на sitemap и robots.txt и отстраняване на грешки
    • проверка за SSL сертификат
    • оптимизиране на ползваемост на сайта
    • регистрация в Google Search Console
    • проверка и коригиране на дублирано съдържание
    • проверка за счупени връзки
  • Цялостна оптимизация на уеб сайт
  • - -
    /еднократно
    • разработване на стратегия за SEO оптимизация и съставяне на прогнози
    • цялостна on-page и техническа оптимизация с анализи и допълнително оптимизиране и отстраняване на нововъзникнали грешки на месечна база
    • регистрация в  Google Analytics
    • регистрация в Google MyBusiness Place
    • изграждане на външни връзки с висок рейтинг по схема
    • добаване на съдържание
    • анализ на конкурецията
    • месечен доклад за резултатите
    • без задължителна дългосрочна обвързаност ( резултатите на края на всеки месец ще Ви убедят да продължите с изпълнение на стратегията и през следващия)
  • Поддръжка на оптимизация на сайт
  • - -
    /еднократно
    • месечна такса без задължителна дългосрочна обвързаност
    • мониторинг на оптимизацията на страницата
    • разширяване на мрежата от външни връзки
    • актуализиране на съдържанието и структурата на сайта за нуждите на оптимизацията
    • анализ на конкуренцията
    • котигиране на възникнали технически грешки
    • отстраняване на вредни връзки
    • месечен доклад за резултатите